PSHS

Zdrowe nawyki od małego

Ucz dziecko zdrowych nawyków od małego

- od najmłodszych lat podtykaj maluchowi różnorodne pokarmy. Ucz go nazw warzyw, owoców, pozwalaj mu jeść samodzielnie tak wcześnie, jak tylko będzie to możliwe.

- nie dosładzaj pokarmów ani płynów

- jedzcie zdrowe posiłki przy stole tak często , jak tylko się da.

- wstać 15 minut wcześniej, przygotuj dziecku i sobie zdrowe pierwsze i drugie śniadanie.

- wprowadź zakaz kupowania i jedzenie słodyczy od poniedziałku do piątku po południu. Czas na słodkie co nie co (najlepiej wspólnie przygotowane desery w  domu) wyznacz weekendy.

- gotuj w domu. Wspólne gotowanie z dzieckiem może być superfrajdą.

- dodawaj warzywa do każdego posiłku. Dzieci, zwłaszcza te małe, lubią jeść wszystko osobno. Rzodkiewka, pomidor, ogórek, papryka, marchewka naprawdę mogą zastąpić chipsy.

- nie kupuj napojów gazowanych ani soków w kartonach. Nie wierz, że słodka herbata mrożona w butelce jest zdrowsza. Naucz dziecko pić wodę (nie smakową). Nawet jeśli jej nie lubi, spróbuj dosłodzić ją minimalnie, np. miodem czy stewią, dodać cytrynę, miętę, świeżego ogórka.

- zanim kupisz produkt reklamowany jako idealny dla najmłodszych, sprawdź skład. Kakao, wiele herbatek rozpuszczalnych, kaszek, jogurtów i serków, soków i napojów składa się niemal wyłącznie z cukru.

- nie nagradzaj dziecka niezdrowym jedzeniem. Nie zabieraj go za dobre wyniki w nauce do fast foodu czy lody dlatego, że było grzeczne.

- wspieraj aktywność sportową dziecka. Inwestuj w sprzęt sportowy zamiast w gry komputerowe.

- dawaj dobry przykład.

- Pamiętaj! Dziecko obserwuje rodziców i to rodzice są dla niego wzorem i przykładem. ZDROWI RODZICE = ZDROWE DZIECI!

- Może czas zmienić dietę, zapisać się na siłownię?


« przejdz do porzedniej strony